10 Temmuz 2013 Çarşamba

Karmakarışık....

Ramazanda iftar sofranıza midenizi yormayacak hafif bir tarif de benden olsun. Neden karmakarışık? Çünkü içine ne koysam alıyor. Ben pazara çıkmadan önce buzdolabımın içini şöyle bir boşaltır, karışık yemekler yapar, hem kalanları ziyan etmem hem de yenilere yer açarım. Bu yaptığım fırında mücver gibi birşey. Ölçüsü olmadığı ve türlü sebzeyi kullanabildiğim için adına karmakarışık diyorum. 


Bu sefer kullandıklarım;
Kabak, Havuç, Patates, Kırmızı biber, Taze soğan, Maydanoz, Dereotu, Yumurta,    Kabartma tozu, Un, Karabiber, Nane, Pulbiber, Tuz.


Dilersek içine kavrulmuş kıyma, yada haşlanmış tavuk eti koyabiliriz. Ben kereviz, brokoli, ıspanak yemem diyen çocuklara, bu sebzeleri yemeğin içinde yedirebiliriz.  
Sebzelerin miktarı ile dilediğimiz gibi oynayabiliriz.




Nasıl yapıyoruz? Elde katı sebze ne varsa birer ikişer tane rendeliyoruz, yeşillikleri ve biberleri kıyarak ekliyoruz. Yumurta, malzemenizin miktarına göre 1 veya 2 kırabiliriz. Baharatlarımızı da ekliyoruz. Kabartma tozumuzu una karıştırarak ekliyoruz ve tüm malzemeyi yumuşak kek karışımı kıvamına getiriyoruz.


Yine malzemenizin miktarına göre 1/2 - 1 çay bardağı kadar zeytinyağı karıştırarak 180 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Ben üzerine sarımsaklı yoğurt ve acı biber sos hazırladım. Siz dilerseniz beşamel sos ve kaşar peyniriyle de deneyebilirsiniz.(Özellikle içi etli olursa çok yakışıyor) Yada bol sarımsaklı domates sosunu yoğurt üzerine... Yaratıcılık bize kalmış. Dedim ya karmakarışık....



NOT: Diyet için, beyaz un yerine tam buğday unu kullanırsak, bir öğün için önerilen ekmek, sebze, yoğurt kombini karşımızda... (İçindeki havuç ve patates miktarına dikkat! Porsiyonumuzu ona göre ayarlayalım.) Arkadaşlarımıza çayın yanında servis edebiliriz. Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. cook guzel bir tarif elinize saglık:-)

    YanıtlaSil
  2. Nefis ve pratik..Ben de artan sebzelerimle deneyeceğim. Bu sıcaklarda insan bir şey yiyemiyor, en iyisi senin bu tarifin gibi sebzeli, yoğurtlu, hafif bir şeyler, eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldin sefalar getirdin:)Ben de yazın hafif ve soğuk yemekleri arıyorum. Bu yüzden beğeneceğini düşünüyorum.Sevgiler...

      Sil
  3. kesinlikle güzel bir tarif bende çok severim çocuklara yediremediğim sebzeleri böyle karmakarışık şekillerde yedirmeyi :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...