29 Temmuz 2013 Pazartesi

Asırlık Tatlar ve Sanatlar... Ramazan Ayı Sultanahmet

Öncelikle hepimize iyi haftalar... Umarım siz de benim gibi güzel bir haftasonu geçirmişsinizdir. Daha önce de bahsettiğim gibi Ramazan ayında Sultanahmet'i pek bir seviyorum. Geleneği bozmayarak bu yıl da  asırlık tatlar ve el sanatları sergisini gezebildim. Tarih kokan bu çevrede eskiye dair izler görebilmek keyif veriyor bana. Sultanahmet ve Ayasofya heybetlerini karşılıklı sunuyor ışıkların arasında...





İftarımızın ardından mehter takımı eşliğinde:) sergiye doğru yürürken mısırcı ve macuncudan nasiplenmeden geçemedik tabiki. Mısırcı burada ama macuncu malesef yok. Çünkü ben bayıla bayıla macuna dalınca resmi unutmuşum:)














Ve geldik sonunda....Kalabalık ama olsun. Hepsini birarada görmek için başka şansım yok. Bakın neler var :

Minyatür
Ebru
Kitre bebek
Gümüş sim örücülüğü
Sedef işlemeciliği
Ahşap şekillendirme
Terzilik
Kaligrafi
Cam boyama
Filografi
Kırkyama
İğne oyası
Kumaş boyama
Tezhip
Yazmacılık
Resim
Yemenicilik
Bakırcılık
Bastonculuk
Gölge oyunu
Şile bezi
Oltu taşı
Kızılcabölük kumaşı
Keçecilik
Süpürgecilik
Tespihçi
Bıçakçı
Attar

Kalabalıktan bunalınca imdada ne yetişir? Şifa niyetine buzzzzz gibi demirhindi şerbeti.... Bazı fotoları paylaşacağım şimdi gitme imkanı olmayan arkadaşlarım için. Bu sanatları yaşatmamız lazım....

İğne oyaları.... Bir içim su...

 Şile bezi....
 Baston...
Filografi












                                          



Bakırcı...
 Cam üfleme...

 Ebru, Tezhip...

 Minyatür, hat,  tezhip...
 Yemenicilik...
Gölge oyunu...
Canım Hacivat-Karagözüm :))
Sabun...

 Sedef işleme...











Veeeee.... Közde, bakır cezvede, sade ve okkalı pişirilmiş bir Türk Kahvesi... Hakettim yani...








Asırlık tatlar ve sanatlar sergisi ama hep elsanatları mı demeyin. Bizim aile gibi boğaz düşkünüyseniz Karaköy Güllüoğlu' ndan kuru baklava, Şekerci Hacı Bekir'den lokum, Kurukahveci Mehmet Efendi'den koca paket taze çekilmiş Türk kahvesi, Koska'dan yaz helvası, Tavşanlı Harmancıklıoğlu Leblebi'den sıcak leblebi ve çömlekte Kanlıca yoğurdu alabilirsiniz...
Vefa Bozacısı, Mado, Malatya Pazarı, Şekerci hafız Mustafa, Konyalı Şerbet, Sütiş, Arifoğlu, Hacı Salih Demir Kemer Turşucusu da diğer lezzetleri sunan firmalar arasında... Meraklısına duyurulur....



4 yorum:

  1. bu ne güzellikler...
    böyle şeylerle uğraştığım bir işim olmasını çok isterdim.kimbilir belki olur ....sevgiler cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlünce olsun inşallah. Gerçekten emek isteyen güzel şeyler. Çok da değerli...Her standa ayrı hayranlıkla baktım. Kemeraltı'nda arka sokaklarda vardır ya böyle ustalar,onlar geldi aklıma:))

      Sil
  2. Merhabalar,bunlar ne kadar güzel fotolar hepsi birbirinden güzeller hic rast gelmedim türkiyede ramazana hele buraya cok gitmek isterim fotolar icin cok sag ol
    sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,o kalabalıkta anca bu kareleri yakalayabildim. Bir Ramazanda yolun düşerse seve seve eşlik ederim... Sevgiler:)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...