19 Temmuz 2013 Cuma

Kanava...

Ben böyle biliyorum. Başka bir ismi varsa ustalar kusuruma bakmasın:) Etamin, evenwave, keten gibi delikli kumaşların üzerine direkt iğne ile çarpı işi yapmak mümkün ancak deliksiz kumaşlarda çarpıların hizalı olabilmesi için yanda gördüğümüz kanava denen dokumayı kullanıyorum.










Etamin delikleri gibi seyrek gözenekli bu dokumayı düz kumaşın üzerine yerleştirerek kaymaması için teğelliyorum. Yatay ve dikeyde ortasını bularak burdan da teğel atıyorum. Bu koordinatlar sayesinde kareleri sayması da kolaylaşıyor. Koyu renk kumaşta beyaz, beyaz renkli kumaşta mavisini kullanıyorum ki gözlerim bir süre daha bana katlansın:) İşlememiz bitince de (en zevk aldığım kısım!) saçak gibi gördüğümüz ipleri teker teker çekerek çarpıların altından alıyoruz. Ve benim sofralar çiçeklensin yayınımdaki gibi sonuçlar ortaya çıkıyor.
Sevgili Elift umarım yararlı olmuşumdur...
Ayrıca herkese sevdikleri ile birlikte güzel bir haftasonu diliyorum:))

4 yorum:

  1. Ay çok yaşa, çok sağol. Ben küçükken bunun mavisi bulunurdu her yerde, hep onlardan alırdım. Yıllardır bulamıyordum, sanıyorum sözle anlatmayı da becerememiştim. Geçenlerde bir çalışmada keten bullandım hatta bu iş için, üstünden işleyip, söktüm keteni. Bu adla arayacağım, çok önemli bir derdimi çözdüm, çoook sağol., öpüyorum, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiysem çooook sevindim:))

      Sil
  2. hay Allah razı olsun...... günlerdir arıyorum bunun nasıl işlendiğini. yalnız çok iri delikli olduğu için çarpılar eşit olmuyor bunun için püf noktası var mı? yeniyin de :)) acemilik işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizden inşallah :)) Püf noktası yok malesef, biraz el biraz göz alışkanlığı. Mümkün olduğunca iğneyi karenin tam ortasına batmaya çalışın ve çarpı ayaklarını da bu noktaya denk getirin. Tam ortaya battığınızda çarpılar eşit olacaktır. Kolay gelsin.

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...