30 Temmuz 2013 Salı

Hamur Kabartma Tekniği


Bu da benim ilk hamur kabartmam. Mumla eskitme yaptığım bir çerçevede kullanmak istedim. Çok zevkli bir çalışmaydı. Sanırım bundan sonra hamuru daha sık kullanacağım.... Ayrıca  Yasemince Dekupaj Resimleri  'ne teşekkür borçluyum. Benim için çok zengin bir kaynak. Resmim onun sayfasından...


Çerçevemi önce kaşmir sonra da turkuaz, s.beyaz ve çikolata kahve karışımından bir maviye boyadım.





Sonra güzelce mumlayıp s.beyaz ile üzerini tekrar boyadım. Kuruyunca telle eskittim. Vernikledim. Çerçeve hazır....

Kullanacağım resmi 2 adet bastırdım. Bir tanesini çerçevenin sırtına dekupaj tutkalı ile yapıştırdım diğerinden kabartma kapacağım yüzeyleri kesip çıkarttım. Hamurumu merdane yardımıyla açıp (bende makarna makinası falan yok:)) kestiğim parçaları üzerine dekupaj tutkalı ile yapıştırdım ve kenarlarından cutter ile kesip çıkarttım. Yanları kapalı olsun isterseniz verev, açık olsun boya ile kapatırım derseniz dik kesebilirsiniz. Sonra parçaları resim üzerine altına yine dekupaj tutkalı sürerek yerleştirdim. Vernik öncesi hazırlığı için dekupaj tutkalını dekupe ettiğimiz tüm yüzeylerin üzerine de sürmeyi unutmuyoruz...


Ben kursa falan da gitmediğim için bilgileri netten toplayarak birşeyler yapıyorum. Bu yazdıklarımı uygulayarak yukarıdaki sonuca ulaştım. Umarım birilerine daha faydalı olur:)

33 yorum:

  1. Çok başarılı bir çalışma olmuş ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,ben de sevgilerimi yolluyorum:)

      Sil
  2. Çiçeklere bayıldım, papatyalar gerçek gibi olmuş :) Ellerinize sağlık, üstelik eğitim almadan bu kadar güzel olmuş, tebrikler :)

    YanıtlaSil
  3. Muhtesem olmus ellerine saglik canim♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım senin pastaların da tablo gibi... Benimki tahtaya seninki pastaya:)))

      Sil
  4. baaayııılldııımmm..harika olmuş :-) keşke bende olsaydım yaparken hemen yana gecip gorseydim :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yatıya kalman gerekebilirdi.Biraz uzunca sürdü de:)))Ama sana özel tekrar yaparız...Sabah erken gel...

      Sil
  5. Bu resmi de çok severim. Çok başarılı olmuş, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim gerçekten. Yanına bir tane daha yapıp balkonuma asmayı düşünüyorum. Bakalım nasıl duracak:)

      Sil
  6. Bu resmi de çok severim. Çok başarılı olmuş, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu resmi çok beğenerek çalıştım. Umarım hakkını vermişimdir. Güzel yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizin emekleriniz de bir harika...Henüz onlara yetişemesem de boş vakitler değerleniyor işte. Sevgiler:))

      Sil
  8. Uzun zamandır hamur kabartma yapmayı planlıyordun.
    Kesinlikle doğru proje .
    Çok iç açıcı bir resim.
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet...Aklımdan silindi,iyi de oldu. Senin ortancalar sebep oldu buna.Teşekkürler canım:)

      Sil
  9. gerçekten çok başarılı mükemmel.canım ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, güzel sözler yenileri için nasıl da heveslendiriyor:))

      Sil
  10. Muhteşem olmuş. ben de denemek istiyorum ama malzemeleri nereden bulacağımı bilemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkür ederim. Hemen her hobi malzemesi satan dükkanda bulabilirsiniz. Bazı mağazaların online satışı da var. Hangi ildesiniz bilmiyorum ama problem olacağını sanmıyorum. Sevgiler:))

      Sil
  11. ne yazacağımı bilemedim,eserinin resmini kaydettim. baktım baktım durdum.çok ama çok beğendim,ellerin dert görmesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu nasıl güzel bir yorumdur, çok mutlu oldum inan. Teşekkür ederim:))

      Sil
  12. bana gayet faydalı oldu. ben de birşeyler yapmak istiyorum ama aklıma güzel fikirler gelmiyor çünkü..

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık, çok güzel olmuş gerçekten... Ben de ahşap ve hamur kabartma tekniğini çok seviyorum ve kurs şansı olmayan bir hobi severim...:((
    Demeniz gibi netten ve deneme usulü ilerliyorum... 10Marifet'de de sormuştum size,
    deseni hamurla birlikte ahşaba yapıştırınca üzerine tekrar dekupaj tutkal (bazen de plastik şeffaf tutkal) uyguluyorum ama zaman zaman özellikle geniş desenlerde, kuruduktan sonra hava kabarcıkları oluşuyor nasıl önlerim bunu -bir fikriniz tecrübeniz vardır belki...? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkürler sevgili Manolya:)) Büyük yüzeylerde dekupaj gerçekten biraz pratik gerektiriyor. Ben dekupaj tutkalı kullanıyorum. Tutkal hızlı kuruduğu için hızla yaymak gerekiyor. Enine ve boyuna fırçayla geçiyorum üzerinden. Sonra resmi üzerine oturtup, ortasından dışa doğru !!! sıvazlayarak yapıştırıyorum iyice. İçinde hava kabarcığı kalması, sonucun söylediğiniz gibi olmasına sebep olur. Elinizi alıştırmak için denemeye devam:))

      Sil
    2. Teşekkürler...denemeye devam edeceğim mutlaka:))

      Sil
  14. çok başarılı ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. bende kursa gitmeyenlerdenim. ya bakarak ya seyrederek yada okuyarak yapmaya çalışıyorum işten vakit buldukça . ellerinize sağlık çok hoş olmuş . benim ilk tepsi boyamam bu desendendi ama resim çekmeyi atlamışım . bende bloguma beklerim. eleştirilerinize , tavsiyelerinize ihtiyacım var . sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, memnuniyetle gelirim ziyaretinize:))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...