27 Eylül 2013 Cuma

Beyaza Dönüş

Bir haftadır sesimin soluğumun kesilmesinin sorumlusu budur arkadaşlar...


Yaz başından beri aklımda olan bir işi daha bitirmenin dayanılmaz hafifliği içindeyim:) Günlerdir çok ağır gelse de bugün başarmanın mutluluğunu paylaşıyorum sizinle.


Gördüğünüz gibi venge rengi olan bu takımımı azimle zımparalayıp beyaza dündürmeyi başardım.


Bu esnada balkonun hali böyleydi. Ben de günlerce bu küçücük yerde çabaladım durdum. Zımpara işini burada yapmak ne mümkün. Çareyi otoparkta buldum. Çok şükür kış gelmeden hallettim de rahatladım.


Boya Polisan X1 beyaz kullandım. Beyazı görünce içim açıldı. Neden bu kadar koyu renklere boğulmuşum diye düşünmeden geçemedim. Neyse artık yorgunluk kahvemi beyaz takımımda içebilirim. Hak etmemiş miyim?


51 yorum:

  1. Çok şık olmuş canım ellerine emeklerine sağlık. İyi günlerde kullanman dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, çok teşekkürler. Ben de sevgilerimi gönderiyorum:))

      Sil
  2. Ayyy ellerine sağlık harika olmuş, güle güle kullanın..ben de boyamak istiyorum ama cesaret edemiyorum.. birkaç soru sorsam cevaplar mısınız zamanınız varsa :)
    1- Boyayı ne ile sürdünüz, fırça ile mi
    2-Vernik gerekiyor mu?
    3-Boyayı olduğu gibi mi uyguluyorsunuz yoksa su ile seyrelterek mi?
    sorularıma cevap verebilirseniz çok memnun olurum..
    Sevgiler..
    Demet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesaret gerçekten gerekli. Özellikle zımpara faslı bir işkence. Cevaplara gelince:
      1-Boyayı önce rulo fırça ile sürdüm, benim takımda girinti çıkıntılar olduğu için her yere ulaşmadı. Sonra fırça ile boyadım, bu sefer de fırça izleri hoşuma gitmedi. Ben de bir kaç kat fırça ile boyayıp, şimdi sıkı dur, bir kat ponpon fırça ile bütün takımı ponponladım. Girintileri ince fırça ile boyadım. Son katı tekrar fırça ile geçtim. Ömrümü yedi:))
      2- Normalde vernik gerekmiyor dediler ancak su bazlı oluşu beni tereddütte bıraktığı için 2 kat su bazlı vernik geçtim.
      3- Boyayı olduğu gibi uyguluyoruz,seyreltmeye gerek yok.
      Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler:))

      Sil
    2. Ayyy olmaz,mi hic, nasil sevindim uzun uuzun yazdiginizi gorunce.. ama nasil yaptiniz oyle ponpon firca ile hayret ettim inanin... Ellerinize emeginize saglik tekrar, cevap icin cok ama cok tesekkur ederim..
      Sevgiler.
      demet

      Sil
    3. Rica ederim, ne demek:))

      Sil
  3. çok güzel olmuş ellerine sağlık güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
  4. hem de nasıl haketmişsin....beyazın asaletine bak...muhteşem olmuş..bu polisandan Allah razı olsun..yoksa halimiz nice olurdu...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, beyaz gerçekten ferah bir görüntü verdi:)

      Sil
  5. Hemde nasıl hak etmişsiniz,çok zor bir işi başarmıssınız ellerinize emeğinize sağlık nefis olmuş.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehtap, vallahi başardım. Gözümü iyi kararttım sanırım ama iş bitince aydınlandı. Şükürler olsun:)) Sevgiler...

      Sil
  6. Nasıl zor bir iş başarmışsınmız. Öncelikle cesaretinizden dolayı tebrik ediyorum sizi cidden.. Ellerinize sağlık.. Denebilecek söz yok.. Maşallah diyorum size ve emeğinize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bu güzel yorumlar ciddi motivasyon artırıyor. Sonuçta da kim tutar beni:))

      Sil
  7. Çooooook güzel olmuş, bayıldım. Fena yormuş sizi ama değmiş bence. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çoooook teşekkürler, bence de değdi. Mutlu sona ulaştım ya yorgunluk gidiverdi:))

      Sil
  8. Güle güle kullanın,güzel iş çıkarmışsınız,tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Serpil Hanım, beğenmenize sevindim. Sevgiler:)

      Sil
  9. ayy harika olmuşş ellerinee sağlıkk bayıldımmmm !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, sıcacık yorumun için çok teşekkürler. Sevgiler:))

      Sil
  10. harikaaa olmuş harikaa bende çok istiyorum ama bir türlü fırsat bulamadım birde hangi boya ile yapacağıma karar veremedim.polisanın enamel ile boya yapanlar var bir çok blogda onlarda gayet güzel görünüyor.sizin kide güzel görünüyor.elleinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sevgili Funda:) Ben de el atana kadar neyle karşılaşacağımı bilmiyordum. Gözü karartıp X1 le yola çıktım. Ama yağlı boya veya sprey boya daha kolay olacak gibi geldi bana. Su bazlıyla başladığım için dönemedim. Tekrar böyle bir şeye el atarsam kesinlikle bu ikisinden birini denemek istiyorum. Sevgiler:))

      Sil
    2. slm. emek verdiklerinize hayran kalmamak mümkün değil. bende kendimce uğraşıyorum bu işlerle. yağlı boyayla deneyeceğim deyince, bu yaz bende küçük kiler gibi bir dolap boyadım fakat hafif bir sararma yaptı sanki ilk boyadığım beyazlığı yok. bilmiyorum boyadan mı

      Sil
    3. bu yenilememin üzerinden çok zaman geçti. bu arada farklı çalışmalar da yaptım. şu anda sehpalarımı yeniliyorum ve parlak beyaz istemediğim için X1 yerine su bazlı akrilik kullandım. beyaz yağlıboya zamanla sararma yapar ama sizinki çok çabuk olmuş:(

      Sil
  11. Tek kelimeyle Muhteşem olmuş , bayıldım...Bence sadece kahve değil yanında bir de tatlı hak etmişsin. Ellerine sağlık , güle güle kullan .sevgilerrr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kalbimden vuruldum. Tatlıya yürekten bir eveeeet:)) Çok teşekkürler....

      Sil
  12. çok çok güzel olmuş.evet çok zor bir iş ama sonunda değdi diyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, kesinlikle değdi. Ya niyetimi gerçekleştirdiğim için ya da beyazın ferah görüntüsünden dolayı:)) Sonuçta mutluyum, önemli olan da bu değil mi? Yorgunluk geçiveriyor. Sevgiler:))

      Sil
  13. bilmez miyim ne uzun ne zor bu iş..beyaz çok güzzel benim evde öyle beyaz ama gel gelelim beyaz çok çabuk sararıyor işte.ama böyle de çok güzel oluyor.ellerine sağlık arkadasım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnaşallah çok çabuk sararmaz:( En azından biraz dinleneyim. Sararırsa üstten bir kat daha boya atarım artık ne yapayım...
      Teşekkürler canım:)

      Sil
  14. çok güzel olmuş. biz de şu sıralar dönüşüm yapıyoruz. enamel yağlı boya ile.metal olduğu için çok düzgün olmuyor sanki fırça ile.sünger rulo da olmadı.ponpon nasıl olur acaba bi deniyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:) Ben de aynı sıkıntıyı yaşayınca vurdum kendimi ponpona. Biraz sıkıntılı oluyor ama bıraktığı doku diğerlerinden daha iyi. Denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler....

      Sil
  15. Tebrik ederim..Bu sabır ve güç gerektiren işi harika başarmışsınız..Benim de yapmayı hayal ettiğim bir işlem bu:) ama hala hayal:) çünkü zımpara işini bir türlü kafamdan atamıyorum.. O kadar büyüyor ki gözümde, en zor kısmı o zaten bence..
    Kendi ellerinizle yarattgnız bu güzelliğin tadını, size sunacagı huzur ve sevinci doya doya yaşamak en cok sizin hakkınız..:))

    YanıtlaSil
  16. Bu güzel yorumunuz için çooook teşekkürler:) Zımpara konusunda haklısınız. İşin en tatsız ve zor kısmı bu. Ama bir kere gözü karartıp başlayınca gerisi geliyor...Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  17. atmaya kıyamadığım ahşap sandalyelerim var. şu zımparalama işi bu kadar zahmetli olmasa ben de hemen girişeceğim. rengi de beyaz olacak ama nasıl zor geliyor bir bilseniz. ama bu güzel kareyi görünce çok içim açıldı yapsam mı acaba bir an önce;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlamak bitirmenin yarısıdır:) Kıyamıyorsan mutlaka el at derim. Zira ortası bende yoktur. Ya atarım ya yaparım:)) Sonuçtan haberdar et olur mu? Sevgiler...

      Sil
  18. ya çok güzel olmuş bayıldım ben. beyaz çok doğru bir karar olmuş ve balkona çok yakışmış. aynı sandalyelerden bende de var kıskandım şimdi :) ben de mi yapsam. zımparalamadan boyanmaz mı acaba zımpara işi biraz zor gibi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hande, zımpara dediğin gibi zor ama inan değdi. Her baktığımda içim açılıyor. Gözünü karartabilirsen yapmanı tavsiye ederim. Sonuç mutluluk verici:))

      Sil
  19. tebrikler yani bu iş cesaret ister ellerinize sağlık çok güzel olmuş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaa:) Çok becerikli arkadaşlar var gerçekten. Onlar için nasıldır bilemem ama benim için cesaret ister lafı çok doğru:) E ben de bir cesaret yaptım işte... Beğenmenize sevindim, sevgilerimle...

      Sil
  20. beyaz her zaman asil duruyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız, asil ve iç açıcı:))

      Sil
  21. ellerine sağlık bende aynı sizdeki masanın renginde masam var rengini krem yapmak istiyorum..ama zımparalamak beni çok korkuttuğu için kalıyorum..eski masamda deformasyon yok zımparalama yapmasam olmaz mı diye düşünüyorum..sizce sımparalamadan olurmu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürle Sibel Hanım, masanızın cilasını alacak kadar zımpara boyanızın tutması için en iyisi, ancak hiç uğraşamam derseniz parlak yüzey astarı ile astarlayıp üzerini boyayabilirsiniz. Sık kullanım açısından benim tercihim zımpara olur. Nadir kullandığım parçalarda astar uygulaması yapıyorum. Ahşap bir çiçeklik yenilemem var bloğumda, o parçada astar kullandım.Umarım yardımcı olabilmişimdir, şimdiden kolay gelsin:))

      Sil
  22. Ahh bu sandalyeler benim hayalim,bulabilsem hemen alacağım.Beyaz şahane ötesi yakışmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler:) umarım kısa sürede bulursunuz...

      Sil
  23. Merhabalar bende bugün başladım boyamaya vernik markası verebilir misiniz acaba sararmasından çok korkuyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin, ne tür bir boya kullanıyorsunuz? X1 vernik istemese de ben su bazlı yarı mat attım. Cadence yada plaid olabilir. Ya da yapı marketlerden su bazlı renksiz vernik. Spray vernik mümkün olduğunca kullanmıyorum çünkü ev ortamında aşırı solvent kokusu oluyor. Hafif bir sararma zaman içinde olacaktır.

      Sil
  24. Teşekkür ederim cevabınız için :) polissinin Madrid boyasından bulamadım hiç biryerde onun yerine anti aging x1 diye bir boyasını verdiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim:)) ben de X1 kullandım, diğer yorumlarda ayrıntılar var, sanırım uv dayanımı olmadığından dolayı zaman içinde hafif sararma yapıyor.

      Sil
  25. çok güzel olmuş ellerinize sağlık benimde evde boyamak istediğim o koyu kahvelerden var :) her ne kadar 4 senelik eşyacıklar olsalar da iç karartıcı bir mobilya istemiyorum ve ilk fırsatta bende cesaret edip boyayacagım galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, size şimdiden kolay gelsin, yapınca çoook mutlu olacaksınız. inanılmaz içi açılıyor insanın açık renklerle:))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...