23 Ekim 2013 Çarşamba

Sunumu Şık ve Çok Kolay Börek...


Dün misafirim vardı. Yakın bir arkadaşım teyzesiyle bana  geldi. Sohbetin yanı boş olmasın bahanesiyle birşeyler hazırladım. Bayramda annemden aldığım pratik bir tarifti yaptığım. Yapılışı çok kolay ama görüntüsü şık bir ikram arayanlara,zamanı dar olanlara veya ansızın misafiri gelenlere yardımcı olur diye düşünerek paylaşıyorum sizinle de. Hem de bol bol fotoğraflı.

Önce yufkamızı sıvı yağ ile hafif yağlıyoruz. Sonra sekiz parça olacak şekilde kesiyoruz.

Parçaların herbirini yufkanın içine doğru büzüyoruz.


Sğda ve solda oluşan kulakları üstüste getirerek içine lor koyuyoruz. Ben tulum loru çok severim, bulabilirseniz kesinlikle tavsiye ederim.



Önce iki tarafını sonra ağzını kapatıp iki kere sarıyoruz. Ters çevirip tepsiye yerleştiriyoruz.


Üzerine bir yumurta sarısını bir tatlı kaşığı sıvı yağ ile karıştırıp sürüyoruz ve fırına alıyoruz. Üzeri kızarınca çıkarıyoruz. Çıtır çıtır, sıcacık, afiyetler olsun efendim:))










20 yorum:

  1. Hakikatten ne kadar güzel görünüyor börek:) değişik birşeymiş, görüntü olarak çok hoş duruyor eminim tadı da güzeldir, bir güzel tarif daha katıldı listeme:) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...Beni de ilk önce görüntüsü yakaladı, yapımı basit, lezzeti de güzel olunca kaptım tarifi annemden. Sevgiyle yolladım sizlere....

      Sil
  2. Vavvv, harika görünüyor, lezzeti de mükemmel olmalı..
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. Yağda kızarmadığı için sigara böreğinden hafif ve çıtır oldu gerçekten. Sevgilerimle...

      Sil
  3. Sunumu baya şık :) hatta siz yufka diyene kadar nasıl şekil verilir ki buna diye düşünüyordum. İlk yufka aldığımda bi deneyeyim gizli gizli olursa daha sık yaparım :) fikir için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,keyifle paylaşıyorum denediklerimi:))O kadar kolay yapacaksınız ki, sıkışık anlarda eminim kurtarıcınız olacak...Şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  4. Ellerinize sağlık şekli harika gözüküyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de görüntüsüne yandım ya... Yemesi de güzel,söylemesi benden:))

      Sil
  5. Ellerinize sağlık çok değişik olmuş :) çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ilk fırsatta bir deneyin derim:)) Sevgilerimle...

      Sil
  6. vaoov cidden yapılışı kolay ve lezzetli bir börek.üstelikte çok şık :) ellerinize sağlık ve teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Alanay, gerçekten çok kolay ve hızlı sonuç alınıyor. Bu sayede çayın yanı boş kalmaz değil mi? :))

      Sil
  7. çok hoş görünüyor ellerine sağlık. yapsam becerebilir miyim bilmiyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, teşekkürler...Bence dene kesinlikle çoooook kolay:))

      Sil
  8. hemen misafirlige geliyorum:)) ellerine yüregine saglik görüntü süper olmus canim:) sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım, her zaman beklerim, buyur gel:) Yapılanları sevdiklerinle paylaşmaktan güzeli var mı?....

      Sil
  9. Vay nekadar değişik. Çok güzel. Oğlumun doğumgününde yapılacağı kesin :)

    YanıtlaSil
  10. Çok zarif olmuş, börek değil dantel sanki..Yine döktürmüşsün, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım senin bombaların yanında lafı mı olur:)))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...