5 Aralık 2014 Cuma

Kış Kurabiyem

Kahvemi içerken aklıma birden sizlerle uzun zamandır tarif paylaşmadığımı farkettim. Boyama boyama diye tutturmuşum gidiyor, arada tatlı yiyip tatlı konuşalım değil mi? Böyle tam da mevsime yakışır, tarçınlı, zencefilli, pekmezli bir kurabiye olsa, çayımıza kahvemize eşlik etse, hani şu Ikea' da satılanlara benzese tadı, fena mı olur? 


Tüketirken aklıma geldiği için yapım aşamalarını resimleyemedim ama eminim bu kolay kurabiye sizin gibi marifetli hanımların eline geçince buna gerek olmayacaktır:))

Malzemeler
1/2 su bardağı erimiş tereyağ
1/2 su bardağı pekmez
1 yumurta sarısı
1/2 tatlı kaşığı toz zencefil
1/2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
Yumuşak hamur olacak kadar un (2 su bardağı kadar alıyor)

Hazırlanışı
Tereyağ, yumurta sarısı, pekmez çırpılır.
Diğer malzemeler eklenir hamur yapılır.
Buzdolabında bir poşet yada folyo içinde 30 dk. bekletildikten sonra incecik açılır. (Açarken altını üstünü biraz unlamak gerekiyor ki yapışmasın.)
İstenilen kalıpla şekil verilir ve tepsiye dizilir. 

Bu ölçüden resimde gördüğünüz incelikte 50 adet çıkartıyorum. (2 tepsi çıkıyor)
175 derecede üzeri pembeleşene kadar yaklaşık 10 dk' da pişiyor. 2. tepsiyi hemen arkasından koyarsanız 8 dk. da tamamdır. 
Pişme süresi hamurun inceliğine göre değişir. Daha kalınca bir hamur açtıysanız süre uzayacaktır. Ama siz zaten fırınınızın dilinden daha iyi anlayacağınız için halledersiniz:)) Bisküvi gibi olsun isterseniz hamuru mümkün olduğunca inceltin, kalınlaştıkça yumuşaklığı artıyor.
Uzun süre bayatlamıyor, bir kavanoza koyun, gidip gelip afiyetle tüketin.
(Çocuklar, yanında bir bardak sütle bayılıyor bu kurabiyeye.) 
Benden bu kadar, gerisi size kalmış. 

Ağız tadınınızın son derece yerinde olacağı, güzel mi güzel bir haftasonu diliyorum.




21 yorum:

  1. Ellerine sağlık, hemen deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mola, kış kurabiyeni denedim, muteşem oldu.Küçük düğmeler şeklinde şekillendirdim ve üzerine biraz pudra şekeri serptim. Hafta sonumuzu tatlandırdığın için ailace teşekkür ederiz. İzmir' den sevgiler...

      Sil
    2. ablacım görüntüsü gözümde canlandı, harika olmuştur eminim. marifetli ellerine sağlık, afiyet olsun :)) tadınıza bir nebze katkım olduysa ne mutlu bana. kocaman öpüyorum.

      Sil
  2. çok heyecanlandım okurken :) Derhal yapmam lazım, pekmezli mekmezli ne güzel olur :)
    Sağol şekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canısı ne de güzel yapıp paylaşmışsın, ellerine sağlık, kuzucuklar beğenmişse güzel tarif demektir. anneleri böyle hamarat olunca çocuklar her şeyi beğenmez de:))

      Sil
  3. hafta sonu ağacımızı kurarken bunu yapacağım ve seni anacağım mola:)
    paylaşım için teşekkürler,
    mutlu hafta sonu dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hafta başı oldu ben anca cevaplayabiliyorum, sanırım çoktan yapılmıştır kurabiyeler:)) afiyetler olsun sevgili sebuş.

      Sil
  4. ellerine sağlık, aldım kaydettim, teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim sevgili noblesse, beğeneceğinizi düşünüyorum:)

      Sil
  5. Biz de bu hafta sonu yapalım oğlumla, deneyelim. Size de afiyet olsun, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun oğluşuna ve size, onun elleri de değmişse tadından yenmez o kurabiyeler:) öpüyorum kocaman.

      Sil
  6. Ben yapmam ama misafirliğe gelir bir güzel de yerim. Payımı ayırmayı unutmayın lütfen ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah, nasıl da sevinirim. hadi yapın böyle bir güzellik, ben seve seve hazırlarım. benim için ne denli keyiflidir sevdiklerimle sofrayı paylaşmak bilemezsiniz. sizi de ağırlamayı çok isterim müsait olursanız. kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  7. "Akıl çelen, akıl çelen" :)))) ellerine sağlık arkadaşım, tarçın demişsin ya devamını düşünmedim bile, bu ara fazla kaçanlar oldu ammaaaa yakın zamanda yapılacak emin ol :) Ayrıca sende sağlıklı beslenmeye dairde gizli saklı ne tarifler olduğunu düşünüyorum, haksız mıyım? Sevgilerle canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycım, canım arkadaşım, tarçıncıysan bana geleceksin:) Tarif dersen haklısın, her türlüsü var ama hiçbiri gizli değil inan ki :)))) Kaçırdıklarına karşı da ben sana hafiflerinden hazırlarım olur mu?

      Sil
  8. kurabiye kek dedim mi benim için de süt gider yanında daha büyümedim galiba...:) ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen arkadaşım, akşamları güzel bir film varsa, tv karşısında sütle ne güzel gidiyor değil mi?

      Sil
  9. Hmm, nım nım. Çok güsel görünüyo. Gören gözün hakkı varmış, o zaman şööle Bursa'ya doğru bi kaç tane gönderebilüsünüz dimi? ;)
    Takipteyim, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin complete_the_sentences, göz hakkı uçurdum bile oralara, afiyetle yiyin:)))

      Sil
    2. Gerçekten neeffis olmuş. Elleriniz dert görmesin. ;)

      Sil
    3. teşekkürler :))))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...