27 Nisan 2014 Pazar

Lezzet ve Tarih, Gaziantep

Haftanın son günü, son günün son saatleri, herkese sıcacık bir merhaba... Güzel geçirdiğim bir haftanın ardından güzel geçmesini ümit ettiğim bir haftaya daha başlamadan önce dolu dolu geldim bu postuma. Bu sefer ahşap değil paylaşacağım. Aniden karar verip çıktığımız bir gezi. Nereye mi? Rotamızı lezzet ve tarih adına Gaziantep' e çevirdik. Öyle etkilendim ki anlatamam. Mutlaka gidenler vardır, gitmek isteyenler de... Yada belki gidemeyecekler. Ben de öyle bir şey yapayım ki, bilenlere hatırlatsın, gideceklere fikir olsun, gidemeyenlere de gitmiş kadar olduk dedirtsin:)) Dünya kadar fotoğrafla döndüm geriye. Tarihine hiç girmeyeceğim çünkü isteyenler için gani gani bilgi var internette. Biraz gözlere şenlik bir gezinti olsun istiyorum ben. Ancak çektiğim 500' ün üzerinde foto blog için öldürücü olacağından zaman zaman linklere tıkladığınızda topluca görebileceksiniz görselleri. Hazır mısınız?
Gaziantep Havalimanına inişin ardından valizi otele attığımız gibi soluğu Zeugma Mozaik Müzesinde aldık. Büyüleyici mozaiklerle dolu bu müzeye girince 3D tanıtım filmini izlemelerini tavsiye ederim. Geziniz için kulaklık da alabilirsiniz. Müze girişinde müzekart kullanabilirsiniz. Film için 3 TL kulaklık için 5 TL alıyorlar.
Linki tıkladığınızda 111 adet fotoya ulaşabilirsiniz.

Müzenin hemen arkasında Halil Usta mutlak lezzet durağı olmalı. Salaş görünümlü bu yerde yediğimiz karışık kebap ve küşlemeyi (kuzunun belkemiğinin iki yanında uzanan, bir kuzudan ancak 9-10 kuşbaşı büyüklüğünde alınan yumuşak lezzetli et) unutmak mümkün değil. Yıllardır aynı emeği ve özeni göstermiş olacak ki buraya gelip de ona uğramayan yok.

Karnımız doyup enerjimizi aldıktan sonraki durağımız Koçak Baklava:)) Muhteşeeeem...

Artık eritmek lazım, istikamet tarihin içine doğru.

Tahmis' de kahve içmeden geçmeyin derim.

Kahvekolik birisi olarak tüm durakları değerlendiririm:)))

Antepli bir arkadaşımız var, ablası hala orada. Yıllardır salçayı evlerinde yapan bir aileden alıyorlarmış. Buraya kadar gelmişken, salça, fıstık, tatlı, baharat,kahve almadan dönülür mü? Beyefendiye bir telefon, 2 dakikada yanımızda oluverdi. Bizi aldığı gibi yanına tık tık nokta harekatı bütün alışverişimize yardımcı oldu, sonra da bizi evine aldı, ağırladı. Güzelliğe bakar mısınız, ortadaki açık alana hayat diyorlar. Yazın komşular geliyormuş, sohbet muhabbet, çaylar kahveler...

Salça ve biberlerimizi de ondan aldıktan sonra akşam yemeğine geldi sıra. Bu arada şunu söylemeliyim, bir yeri bana sevdiren önce insanı sonra yemeğidir. Karşılaştığımız tüm insanlar öyle sıcak, öyle misafirperver davrandılar ki anlatamam. Bizi hiç tanımayan taksi şöförü yemeğe buyur etti, salça aldık, ısrarla kahvaltıya almak istediler. Yolcusunuz paranız dursun sonra ödersiniz dediler. Nasıl güzel bizim Anadolu insanımız, nasıl yoz bir yaşam içindeyiz burada... Yemekleri de koyunca içine ben Antep' i çooook sevdim. Hadi devam o zaman...

Akşam tekrar kebap yemeğelim, sulu birşeyler olsun dedik ve alaca çorba ile yuvarlama yedik. Öyle dışarıda yöresel yemekler için fazla alternatif yok. Evdeki hanımlar marifetli olunca kendi mutfaklarında pişeni tercih ediyorlar tabiki.

Bir sonraki gün kahvaltı için Katmerci Zerekiya Usta' da açtık gözümüzü. Burada ya Beyran, ya cağırtlak (kuzu ciğer) kebabı ya da katmer yenirmiş sabahları. Tercihimiz tatlı yönünde oldu ama Beyran için Metanet Beyran Salonunu önerebilirim.

Hakkında söyleyebileceğim tek kelime , USTA:)) Enerjiyi aldık eritmek lazım. Sırada Emine Göğüş mutfak Müzesi. Diğer fotolar için mutlaka tıklayın, çok güzel bilgilere ulaşacaksınız:) 66 foto

Ardından Medusa Cam Eserleri Müzesi. Tıklayın gitmiş kadar olun, 76 foto:))

Gaziantep Kalesi ve Savaş Müzesi şu an çalışma dolayısıyla kapalı ancak dışarıdan bakabildik. Eski Antep Evleri, Sinagog, Osmanlı Şirvan Camii, Tarihi Kır Kahvesi, Butik Otel, Naib Hamamı, Orhun Yazıtları, 14 Şehitler Anıtı, Kaleoğlu Mağarası ve Beyaz Han' ın ardından rotamızı hayvanat bahçesine çevirdik. Devasa bir alanı olanca hızımızla dolaşıp yemek için İmam Çağdaş' a geldik. Zaten İstanbul' da Ali Nazik yemeği kafama koymuştum. Çok da güzel oldu ama mekan olarak Çağdaş ve Tavacı Recep turistik ve yöreselden uzak görünümlü geldi bana. Yemekler lezzetli ama mekan alışılmışın dışında değildi.

Yemeğin üzerine iki renkli dibek kahvesi için hemen Gümrük Hanın içindeki Kahveci Seddar'a gidilir. Tıklayın Gümrük Hanı gezin...

Zaman az kaldı, gezegenevi vardı planda ancak vazgeçtik, kömürde künefe yemeden gitmek istemedik:)) Ziyaret durağımız Erçelebi Kömürde Kadayıf.

Yediğimi içtiğimi, gezdiğimi gördüğümü paylaştım sizlerle. Arada atladığım varsa facebook adresimde albümlerim altındaki resimlerden bakabilirsiniz. Umarım beğenmişsinizdir. Bu arada hemen hemen tüm firmalar kargo ile gönderi yapıyor, taksi ücretleri makul ve taksiciler kartlarını veriyor istediğiniz yerden sizi almalarını isteyebiliyorsunuz. Antep fıstığının, Siirt fıstığı, Suriye aşılı fıstık gibi tipleri olduğunu sayelerinde öğrendim. Son 1-2 yıldır inanılmaz büyük göç almış ve çok hızlı gelişen Gaziantep benim diyen şehirleri katlamış.
Yaşadığımız iki güzel gün, sıcaklığın, samimiyetin ve özünden henüz kopmamış duruşun için teşekkürler ANTEP. En kısa sürede yinelemek dileğiyle....

1. gelibolu'da yaşıyorum ve memleketimi her an çok özlüyor, çok arıyorum... en çok da insanlarının sıcaklığını ve samimiyetini...
    aynı duygularla gezmiş, görmüş, dönmüşsünüz ne güzel!

1. tüm içtenliğimle, çok memnun ayrıldığımı söyleyebilirim:))

2. Off molacım, geçen sene ordaki bi duruşmamız için eşimle gitmiştik iki günlüğüne. Müvekkiller bizi o kadar güzel karşılamış, öyle güzel yerlerde ağırlamışlardı ki, hala anarız Gaziantep'i, unutmam mümkün değil. Bir tek şu Zeugma Müzesi kaldı içimde, kısmet bakalım. Harika bi gezi olmuş sizinki de, tekrarı olur inşallah:)

1. canısı mozaiklerin %90' ı açıklamasıyla birlikte linkte. bir tıkla orayı da gez:)) tekrarını ilk fırsatta isterim. tadı damağımda kaldı.

3. Facebook dan da baktım görsellere. tarihi yerler çok güzel de en çok yemekler içimde kaldı. Bizde mi yapsak kısa bir tur acaba :))
    Hoşgeldin canım..

1. fırsatını bulur bulmaz yap canım, herşey müthiş. artık buralarda şerbetli tatlı yemem, oradan getirteceğim:))) misss gibi tereyağ kokulu ve glikozsuz tatlılar...

4. Bir kaç yıl önce biz de gitmiştik. Gaziantep dışında Urfa ve Kİlis i de gezdik. Antep çok beğenmiştim ben de. Hele o kebapların baklavaların tadı damağımda kalmıştı. ;) Zeugma harikaydı. Sana tavsiyem URfa yı da görmediysen muhakkak gitmelisin. Güzel bir gezi olmuş fotolardan da yazından da belli :) Dövme fincan takımlarından aldın mı?

1. dövülen çok şey aldım geldim arkadaşım:))) orayı gördükten sonra bir GAP turu şart oldu, uygun anı yakalayınca gitmeyi istiyorum.

5. Zeugma'yı bende o kadar çok merak ediyorum ki.
    Bütün fotolara bayıldım.
    Yaparsam antep turu bu sayfanın çıktısını mutlaka alacağım
    Sevgiler

1. umarım fırsat bulur gidersiniz, benim de bir faydam dokunmuş olursa sevinirim:)))

6. Ziyadesiyle kıskandım! :) Çok güzel yahu fotoğraflar, ne güzel olmuş bu kısacık tatil molacım, darısı başımıza diyeyim ve bütün o güzel yemekleri, tatlıları nasıl hasetle seyrettiğimi belirteyim :)))
    Öperim...

1. tatlıyı, fıstığı, salçayı vs. kargo ile yolluyorlar, hiç sıkıntı yapma ne istiyorsan irtibatı var:)) ama gitmek kısmet olur inşallah çünkü lezzetin yanısıra inanılmaz etkileyici bir kültür var.

7. mutlaka ama mutlaka gitmek istediğim bir yer Gaziantep. Özellikle de Zeugma müzesi için. Kızımın üniversite sınavı telaşı bitsin inşallah gideceğim. Harika bir post olmuş, fotoğraflarda kayboldum resmen. İyice gaza getirdin beni :)

8. Hadi bakalım o zaman, istikamet Gaziantep:))) Kesinlikle tavsiye ederim.

9. Eymenin kınasına yaptıklarına bir gözatayım dedim, face den geliverdim, taşlar pek güzel olmuş canım yaaa :)
    Hazır gelmişken ve de bu manyak modemim beni atmadan azıcık ineyim aşağılara doğru dedim, demez olaydım, antebin kebapları baklavaları, naaptın yaaaa, tam da karnım acıkmıştıııı :)))))
    Etamin işlemen de pek güzelmiiiş ... Öptüm seniii :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...